Salgs- og leveringsbetingelser

Betingelser for handel via internet på www.shuttlepc.dk

:: Priser
Alle priser på www.shuttlepc.dk er opgivet i danske Kr. (DKK.), med mindre andet tydeligt fremgår eller der er foretaget et aktivt valg om at skifte valuta.

:: Kontrakter (ordrebekræftelser)
Umiddelbart efter afgivelse af ordre, fremsendes ordrebekræftelse til kundens email automatisk. Det er samtidig muligt at printe ordrebekræftelse direkte fra www.shuttlepc.dk. Efterfølgende kan ordren findes, hvis man har oprettet en bruger på www.shuttlepc.dk. Ønskes nyt eksemplar af ordrebekræftelsen tilsendt via mail, kontakt da venligst salg@shuttlepc.dk. Betingelser vil altid kunne findes på www.shuttlepc.dk.

:: Sprog
Handelsaftaler / kontrakter indgås på dansk eller engelsk.

:: Bestilling
Handelsaftaler kan indgås pr. telefon, mail, chat eller via webshoppen. Bestilling via webshoppen sker som følger:
De ønskede produkter / konfigurationer lægges i indkøbskurven.
– Gå til kassen
– Indtast betillings- og leveringsinfo (mulighed for at gå tilbage og ændre dette inden endelig ordreafgivelse)
– Godkend ordre, vælg betalingsmetode, acceptér betingelser, afgiv ordre (hvis valgt betalingskort gå til betaling)
– Indtast betalingskort informaton på sikker forbindelse og godkend betaling

:: Leveringstid i Danmark
Alle produkter afsendes/leveres hurtigst muligt efter afgivelse af ordre. Den forventede leveringstid er i udgangspunktet 2-3 hverdage fra modtaget bestillingsbekræftelse.
Ved forsinkelser ifht. dette kontaktes kunden.

:: Fortrydelsesret
Ønskes en vare returneret og fortrydelsesretten udnyttet, kan dette kun ske, såfremt varen returneres i væsentlig samme stand og mænge som da den blev modtaget. Fortrydelsesretten bortfalder derfor, hvis varen er brugt på en måde, hvor det er helt åbenbart at brugen formindsker varens salgsværdi væsentligt.

Når fortrydelsesretten udnyttes, betaler kunden selv fragt for returnering af varen. Varen skal da returneres til Shuttle PC Danmark senest 14 dage efter modtagelse. En vare kan returneres ved at modtagelsen nægtes eller den kan afleveres personligt eller sendes med post/fragtfirma til: Open Company – Gammel Kongevej 163, Postboks 454 – 1850 Frederiksberg C – Danmark – Ref. Shuttle PC Danmark. Når du har sendt en vare ind til fortrydelse, vil du altid få tilsendt en mail, når vi har modtaget varen. I mailen får du oplysninger om den videre proces i forbindelse med behandlingen af din fortrydelse.

Ved fortrydelse af køb tilbagebetales købesummen ved tilbageførsel til anvendt betalingskort eller ved bankoverførsel til kundens konto. Tilbagebetaling foretages, når varen er modtaget retur og det er kontrolleret, at den lever op til betingelserne for, at fortrydelsesretten kan udnyttes.

Der ydes ingen fortrydelsesret på følgende produkter:
EDB-programmer, såfremt forseglingen er brudt.

Ved salg til erhversdrivende gælder ingen fortrydelsesret!

:: Reklamation
Der gælder 2 års reklamationsret på alle varer, regnet fra faktisk leveringsdato. Dette betyder at kunden, såfremt reklamationen er berettiget, enten kan få varen repareret eller ombyttet, få pengene tilbage eller få afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. I tilfælde af reklamation bedes henvendelse ske til salg@shuttlepc.dk. Varen kan ikke afleveres personligt, men skal sendes med post/fragtfirma til: Open Company – Gammel Kongevej 163, Postboks 454 – 1850 Frederiksberg C – Danmark – Ref. Shuttle PC Danmark. Når du har sendt en vare ind til reklamation, vil du altid få tilsendt en mail, når vi har modtaget varen. I mailen får du oplysninger om den videre proces i forbindelse med behandlingen af din reklamation.

:: Vedr. udsolgte varer og prisfejl
Såfremt vi ikke kan imødekomme din ordre, hører du fra os inden for 24 timer fra førstkommende hverdag. Ordrer indeholdende en udsolgt vare, vil blive effektueret efter nærmere aftale med den enkelte kunde.

Politik vedr. personlige data

Politik vedr. personlige oplysninger på www.shuttlepc.dk.

:: Overordnet holdning
Overordnet ønsker Shuttle PC Danmark at fastslå, at ingen personlige oplysninger der registreres på www.shuttlepc.dk, på noget tidspunkt vil blive misbrugt, overdraget, solgt eller på anden måde gjort tilgængelige for tredjemand.

:: Kreditkortoplysninger
I forbindelse med elektronisk betaling lagrer Open Company af sikkerhedsmæssige grunde ingen kreditkortoplysninger. Kun i betalingsøjeblikket skal der i et vist omfang overføres finansielle oplysninger. Dette sker med maksimale sikkerhedsforanstaltninger via en krypteret SSL-forbindelse.

:: Indsamling/lagring af personlige oplysninger
Ved afgivelse af ordre udbeder Shuttle PC Danmark om nødvendige leverings- og kontaktinformationer (navn, adresse, postnr., by, tlf.  og email adresse). Disse informationer bruges udelukkende til behandling af ordren. Informationerne transmitteres og lagres elektronisk i ukrypteret form, og gemmes i mindst 5 år. Shuttle PC Danmark værner om alle informationer, og sørger for at disse opbevares på betryggende vis.

:: Ansvar
Den dataansvarlige er Shuttle PC Danmark.

:: Indsigt og indsigelser
På forespørgel oplyser Shuttle PC Danmark, i henhold til Persondataloven, om registrerede oplysninger. Ligeledes foretages på baggrund af evt. indsigelser, sletning i det omfang det ønskes.

:: Brug af cookies
På www.shuttlepc.dk anvendes såkaldte “cookies” til styring af indhold i indkøbskurven, samt til statistiske formål. En “cookie” er blot en betegnelse for en lille tekstfil med information, der gemmes på den besøgenes computer. Ønskes sletning af cookies, kan det eksempelvis foretages som følger via browser indstillinger:
I Firefox under menuen: Edit -> Preferences -> Privacy -> Cookies Clear
eller i Internet Explorer under menuen: Funktioner -> Internetindstillinger -> Slet cookies…

:: Klage
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til Open Company A/S. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby, via www.forbrug.dk. Du kan også anvende EU-kommissionens online klageportal, hvilket dog hovedsageligt vil være relevant, hvis du er forbruger med bopæl uden for Danmark. Du finder klageportalen her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.